 |
|
Методичний кабінет – центр методичної роботи ЛПЛЗТ, де зосереджуються інформаційні, навчально-методичні, нормативні матеріали, матеріали передового досвіду педагогічних працівників, матеріали атестації, зразки плануючої та звітної документації, дидактичних, наочних матеріалів тощо. |
Основні функції методичного кабінету : |
• створення умов для підготовки педагогічних працівників до навчальних занять і позаурочних заходів; |
• проведення індивідуальних та колективних форм методичної роботи з педагогічними працівниками; |
• надання допомоги педагогічним працівникам і керівникам у роботі з самоосвіти, індивідуальній методичній роботі; |
•узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічного досвіду; |
• інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем професійної освіти, педагогіки, психології, накопичення і систематизація методичної інформації. |
Діяльність методичного кабінету передбачає: |
• організацію заходів щодо підвищення педагогічної майстерності педагогічних працівників (семінарів, шкіл передового досвіду, лекцій, курсів підвищення кваліфікації, індивідуальних і групових консультацій тощо); |
• організацію педагогічних читань і конференцій; |
• організацію постійно діючих і тимчасових виставок з метою поширення передового досвіду педагогічних працівників, новинок науково-методичної літератури, досягнень педагогіки, психології, техніки і технології; |
• ознайомлення педагогічних працівників з необхідною періодичною, навчальною, методичною літературою для підготовки до занять, позаурочних заходів, виступів, доповідей на педагогічних читаннях та конференціях. |
Оснащення і оформлення методичного кабінету створює необхідні умови для ефективної підготовки викладачів і майстрів виробничого навчання до занять та позаурочних заходів, індивідуальної методичної роботи та самоосвіти, а також для проведення масових методичних заходів. |
Для оперативного використання в методичному кабінеті зосереджуються, систематизуються і експонуються нормативні та інструктивні матеріали, необхідні для організації навчального процесу; навчальна документація, педагогічна, методична література, дидактичні матеріали тощо. |
При методичному кабінеті ліцею створена Творча група педагогічних працівників, яка займається вивченням, освоєнням, використанням інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі при реалізації загальної методичної теми ліцею. |
Основні напрями роботи творчої групи з впровадження в навчально-виховний процес інформаційних технологій: |
– організація та впровадження заходів щодо підвищення рівня оволодіння викладачами і майстрами виробничого навчання новітніми інформаційними технологіями; |
– розробка методичних рекомендацій щодо використання сучасних інформаційних технологій в навчально-виховному процесі; |
– визначення відповідності дидактичних засобів розвивальним, навчальним і виховним завданням; |
– вивчення можливостей технічних засобів у забезпеченні досягнення мети уроку; – управління діяльністю учнів на уроці з використанням ПК; |
– ознайомлення і впровадження в навчально-виховний процес нового навчального забезпечення; |
– організація семінарів, оглядів, відкритих уроків, виховних годин тощо. |
Один із напрямів роботи групи – вдосконалення та оновлення дидактичного забезпечення навчально-виховного процесу шляхом створення електронних засобів навчання. |
Електронний урок з виробничого навчання професії “Оператор комп’ютерного набору” |
Електронний навчально-методичний комплекс “Хімія” |
 |
 |
При методичному кабінеті ведеться робота з фахового вдосконалення педагогічних працівників. |
Створені та працюють: |
Школа молодого викладача; |
Школа молодого майстра, |
які допомагають у розв’язанні першочергових проблем і типових труднощів, що виникають у молодих спеціалістів. |
Завдання Школи молодого викладача: |
– Ознайомлення із специфікою роботи в ПТНЗ, нормативно-навчальною документацією. |
– Набуття молодими викладачами практичних навичок, необхідних для педагогічної роботи. |
– Формування вмінь застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності. |
– Cприяння оволодінню інноваційними навчальними технологіями та їх впровадженню в практику. |
– Вивчення молодими викладачами передового педагогічного досвіду. |
– Ознайомлення із психолого-педагогічними особливостями роботи із здібними та обдарованими учнями. |
Завдання Школи молодого майстра: |
– Допомогти молодому майстру у його професійному становленні, розв’язанні конкретних проблем методики проведення уроків виробничого навчання. |
– Сприяти ознайомленню із сучасними методами і технологіями навчання і виховання, передовим педагогічним досвідом і на цій основі – виробленню власного педагогічного стилю роботи. |
– Ознайомлення із сучасними виховними педагогічними технологіями. |
– Cприяння оволодінню інноваційними навчальними технологіями та їх впровадженню під час проведення виховних годин, загальноліцейних заходів. |