Виробниче навчання
Професійно компетентний, мобільний, конкурентноспроможний робітник повинен відповідати вимогам сучасного ринку праці та розвитку виробничої сфери.
Вимоги до сучасного кваліфікованого робітника визначені Державними стандартами професійно-технічної освіти, Стандартами професійної (професійно-технічної) освіти, Державними освітніми стандартами з професій, за якими ведеться підготовка в закладі професійної (професійно-технічної) освіти. Виробниче навчання, як освітній процес, здійснюється майстрами виробничого навчання. Важливе завдання професійно-практичної підготовки – наблизити виробниче навчання до умов реального виробництва. Мета – підготувати здобувачів освіти до самостійного трудового життя, швидкої адаптації в реальних виробничих умовах, жорсткої конкуренції на ринку праці. В умовах ринкових відносин система виробничого навчання, з одного боку, має швидко реагувати на зміни потреб виробництва в робітниках певної кваліфікації, а з іншого – надавати здобувачам освіти можливість навчатися залежно від їх інтересів. Розв’язати це завдання допомагають сучасні тренажери, навчальні майстерні та кабінети, які дають змогу значною мірою імітувати виробничий процес. Виробниче навчання в навчальних майстернях здійснюється через моделювання видів професійної діяльності. Основна форма організації освітньої діяльності з виробничого навчання – урок виробничого навчання. |
|
Виробниче навчання в майстерні |
|
Виробниче навчання на підприємстві
Уроки виробничого навчання з використанням технологій дистанційного навчання Майстри виробничого навчання з професій Касир квитковий та Провідник пасажирського вагона використовують можливості віртуальної дошки Padlet для розміщення матеріалів до уроків в/н: опорні конспекти, презентації, різні зображення, мультимедійні файли, посилання на Інтернет-сайти, кросворди, інтерактивні вправи, відеофайли тощо. Для вступного та поточного інструктажів створюють вправи, у тому числі інтерактивні, використовуючи онлайн-сервіси Wordwall та Learningapps; застосовують Google-forms з різними елементами або типами питань; взаємодіють з учасниками освітнього процесу в Zoom Whiteboard та ін. Майстри виробничого навчання професійного спрямування Оператор комп’ютерного набору, Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення створили веб-контент – Google-site. Для вправ поточного інструктажу застосовують онлайн-сервіси Wordwall та Learningapps, Google-forms, Zoom Whiteboard. Під час проведення уроків виробничого навчання майстри виробничого навчання професій: Слюсар з ремонту рухомого складу. Помічник машиніста електропоїзда (тепловоза, електровоза) цифровий кейс до уроків формують на платформі Google, а саме: Google-site, Google Presentation, Google- Classroom, а також використовують онлайн-сервіс Genial.ly. Вступний, поточний та заключний інструктажі проводять за допомогою онлайн-сервісів: Jamboard, Eddpazzl, Liveworksheets, Wordwall, Learningapps, Google-forms, Mentimeter. Навчально-виробничі роботи розміщують на Google-диску та надають індивідуальний доступ з правом редагування для кожного здобувача освіти. |