Одним із пріоритетних напрямків діяльності є:
- формування здоров’я в навчальному процесі та в позаурочній діяльності. В ліцеї виконується програма ” ЛПЛЗТ – Школа сприяння здоров’ю в навчальному процесі та позаурочній роботі», яка включає в себе комплекс заходів, спрямованих на зміцнення здоров’я, підвищення працездатності людини, продовження її творчого довголіття;
- фізична підготовка, особиста гігієна, психологічна служба, дні здоров’я, фізкультхвилинки, ранкова зарядка з учнями які проживають в гуртожитку і спортивні секції.
Програма сприяє:
- зміцненню здоров’я учасників навчально-виховного процесу в усіх аспектах щоденного життя, навчанню учнів справлятися з різними життєвими ситуаціями, робити правильний вибір по відношенню до алкоголю, куріння, наркотиків, рухової активності; покращенню санітарно-гігієнічних умов ліцею, матеріально-технічної і навчальної бази, соціально-психологічного клімату в колективі;
- підвищенню взаємодії між ліцеєм і різними відомчими структурами (спорт, культура) та іншими громадськими організаціями;
- поширення ідеї „Школи сприяння здоров’ю” на всі рівні ліцейного життя – від адміністрації ліцею до кожного учня. Позаурочна робота посідає чільне місце у формуванні міцного здоров’я учнів ліцею та спрямована на формування культури здоров’я, як фізичної так і духовної.
У ліцеї щоденно працюють гуртки художньої самодіяльності, технічної творчості та спортивні секції. Пропагандою здорового способу життя є Дні здоров’я, туристичні походи, прогулянки, екскурсії. Туристичний загін ліцею бере участь у туристичних змаганнях, здійснює одноденні походи. Проводиться певна профілактична робота:
- контроль за відвідуванням учнями занять;
- діє штаб профілактики правопорушень, який стежить за дотриманням учнями правил поведінки і правопорядку в урочний і позаурочний час.
Можна відмітити, що зріс рівень вихованості учнів. В ліцеї та гуртожитку не скоєно жодного кримінального злочину та грубого правопорушення протягом 5 років. На внутрішньоліцейному обліку та на обліку у міліції учні не знаходяться. Психологічна служба слідкує за здоров’ям психологічним. Практичним психологом та соціальним педагогом проводяться тренінги, тестування, анкетування та консультації. Окремо виноситься питання про внутрішню атмосферу нових груп. У зв’язку з цим, проводяться тестування, анкетування на предмет ворожості. Велика робота проводиться по оздоровленню дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування влітку. Щороку ці учні їздять відпочивати до м. Гурзуф. З педагогічним колективом ліцею також проводиться наступна робота: психологічні тренінги, читають лекції фахівці різних організацій. Керівник фізичного виховання проводить лекторій кожної п’ятниці для педагогічного колективу з питань збереження здоров’я. Найважливішою ланкою виховної роботи ліцею є учнівське самоврядування, розвиток якого допомагає учням відчути себе організаторами свого життя в ліцеї, сприяє формуванню здорового способу життя, формуванню навичок культури спілкування, уміння жити в колективі, що є важливим в самостійному житті людини поза стінами ліцею. В учнівському самоврядуванні працює редколегія та рада з питань преси та інформації, обов’язковою складовою якої є профілактичні бесіди, сюжетно-рольові ігри. У плани ради з питань преси та інформації входить випуск інформаційних буклетів, санбюлетенів, щодо боротьби з палінням, вживанням алкоголю, наркотиків і т.п. Створені моделі учнівських груп школи сприяння здоров’ю. |
Майбутнє учня школи здоров’я бути частиною суспільства, яке орієнтується на загальнолюдські цінності; прагне досягти високого рівня інтелектуальності, моральної, духовної, фізичної культури; зазнає потреби у здоровому способі життя; усвідомлює себе частиною природи, прагне до її збереження, шанує себе; усвідомлює свою цінність, цінність свого здоров’я; здатний правильно прийняти рішення у ситуації морального вибору та нести відповідальність перед собою та суспільством за збереження власного здоров’я, здоров’я нації. Без прилучення молоді до здорового способу життя неможливо побудувати могутню, процвітаючу державу. Наші діти – це наше майбутнє. І тому завжди повинно бути на першому місці – здоров’я! Отже, в ліцеї створена досить дієва виховна система, де активними учасниками є учні, педагоги, батьки і громадськість. У 2012 році колектив Люботинського професійного ліцею залізничного транспорту вдруге брав участь у Всеукраїнському конкурсі – захисті сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю. У 2006 році педагогічний колектив ліцею нагороджений грамотою Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, як переможець ІІ обласного етапу. У 2012 р. став переможцем і робота відправлена до м.Києва на Всеукраїнський конкурс. |
|